joi, 24 ianuarie 2013

O escrocherie de proportii sau o simpla neintelegere?

Un iesean de 76 de ani se lupta in instanta pentru a-si recupera apartamentul pe care singur l-a dat unor vecini. Acestia au obtinut semnatura batranului pe un contract de vanzare - cumparare si au devenit astfel proprietarii locuintei. Acum, batranul sustine ca s-a profitat de el.

„Am eu grija de mata”

Calvarul lui Constantin Boitan a inceput, dupa cum el insusi povesteste, la jumatatea anului 2009. Suferind de mai multe boli cronice, printre care hepatita si diabet, batranul ar fi suferit un infarct usor in momentul in care se afla pe balcon. Incidentul a fost sesizat de vecini, care au chemat ambulanta. Dupa cateva zile de spitalizare, batranul s-a intors acasa si a devenit, dupa cum povesteste el, tinta pentru familia cu care se judeca acum. „A venit la mine si mi-a spus «Nea Costica, hai sa facem acte. Imi dai mie casa si am eu grija de mata. O sa te ingrop eu si iti port eu de randuiala»”, povesteste Boitan. Ca urmare, pe 23 septembrie 2009 a fost inregistrat la notar un contract de vanzare -cumparare a locuintei din Tatarasi a batranului.

Acuza ca a fost inselat

Desi a fost prezent in fata notarului si a semnat documentul, batranul neaga acum totul. El acuza ca a fost inselat de cei doi vecini, care au profitat de un moment de slabiciune a acestuia. „Am spus ca nu-mi vand casa, o dau pentru ingrijire. Ei n-au facut asa, au dus actele la notar. La notar, nu stiu ce semnatura am dat. Eu nu pot sa citesc, din cauza diabetului si mi-au citit 2-3 randuri”, sustine Constantin Boitan. Incapacitatea sa de reactie o pune acum pe seama unei crize glicemice puternice. „Eu fac coma diabetica des. Am facut noaptea coma si m-a tinut pana dimineata. Apoi ei m-au luat si m-au dus la notar”, acuza batranul.

Nu ies la numar 69.000 lei

Pacalit sau nu, contractul prin care Boitan si-a cedat locuinta sotilor Sorin si Maricela Pricopie pare unul perfect valabil. In schimbul casei, batranul a primit dreptul de habitatie, adica de a locui acolo pana la moarte. In plus, noii proprietari s-au obligat sa suporte cheltuielile de inmormantare. Contractul mai include insa si o suma de bani, de 69.000 de lei, pe care batranul neaga ca ar fi primit-o. „Banii astia nu se dau in fata notarului? Nu exista nicio chitanta, nimic. Pe spatele contractului scrie ca am primit banii, dar nu e semnatura mea”, se vaita batranul. Coincidenta sau nu, la doar cateva luni dupa ce si-a cedat apartamentul, Constantin Boitan a comandat o evaluare a locuintei iar pretul stabilit de expertul-evaluator era de aproximativ 120.000 de lei.

I-a reclamat pe toti

De aproape trei ani, batranul se lupta cu vecinii sai incercand sa-si recupereze apartamentul. Sustine chiar ca a fost agresat de acestia de mai multe ori. El a contracarat cu o serie de plangeri penale si memorii depuse inclusiv la ministrul de interne. Boitan i-a reclamat pe cei doi vecini, pe notar, pe doi politisti, dar si pe functionarii de la finante si de la cadastru care au emis acte pentru apartament in timpul diverselor proceduri. Toate plangerile s-au soldat cu NUP – neinceperea urmaririi penale pentru cei acuzati.

Cere anularea contractului

Nimeni nu i-a dat pana acum dreptate. Noua sa incercare vizeaza atacarea documentului prin care si-a cedat locuinta si a cerut anularea contractului de vanzare in instanta. „Am deschis proces pentru anularea contractului. In aproape trei ani de zile nu mi-au adus o cana cu apa. Am spus ca daca nu-mi platesc o femeie care sa ma ingrijeasca, cer anularea actului”, sustine Constantin Boitan. Procesul este pe rolul instantei si batranul spera ca judecatorii il vor crede ca nu a stiut ce semneaza si ca nici nu a primit cei 69.000 de lei prevazuti in contract. Pana la inchiderea editiei, cei doi soti acuzati de batran nu au putut fi contactati la adresa de domiciliu.

Cuvinte cheie: O escrocherie, de proportii, sau, o simpla, neintelegere


View the original article here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu