miercuri, 4 ianuarie 2012

Isteria RObotzi: Patru tineri din Cluj au creat un serial romanesc de animatie care face senzatie pe internet

Trei absolventi ai Facultatii de Teatru si Film din Cluj si o studenta la Facultatea de Arte Plastice si Decorative tot din Cluj sunt parintii unor personaje care au devenit celebre in special in randul tinerilor din toata tara: robotii MO si F.O.C.A. Aceste doua personaje sunt eroii unui film de animatie, suta la suta romanesc, distribuit exclusiv pe internet. Cu peste jumatate de milion de fani pe Facebook, cu filmulete care aduna saptamanal intre 2.000 si 4.000 de comentarii, Ramona aka Ramoo, Codin, Cezar aka Druidul si Alexandru au pornit serialul RObotzi acum un an. Primul episod, Tatuaj, a inregistrat peste 8.000 de vizualizari. „Be gu mine”, „Bumpti-bumpti”, „In numele lui Trompi” sau „Sa mi se arda sursa” sunt doar cateva din replicile preluate nu doar de simpli cetateni, ci folosite si de vedetele autohtone. „Ne bucuram enorm ca expersiile prind. Nu e tocmai simplu sa ramanem originali in exprimare si sa gasim de fiecare data noi formule comice, asa ca, atunci cand ele au priza la public si intra in limbajul curent, suntem foarte bucurosi”, a marturisit Ramoo.

Roboti celebri
MO si F.O.C.A. sunt primii roboti de talie mica “fabricati” in Romania. MO, descris de cei patru creatori ca fiind haotic, periculos si sufletist, este primul robot cu burta, ruginit de la atata bautura. F.O.C.A., cerebral, letargic, vanitos, sarcastic, este acronimul de la Fabricat Original Cu Aluminiu. Serialul a ajuns deja la sezonul cu numarul doi si poate fi vizionat pe site-ul Creative Monkeyz. De la parinti, cei doi roboti au mostenit creativitatea, inteligenta, pura genialitate si nemarginita modestie. Site-ul nu contine insa numai serialul binecunoscut, ci si o prezentare a unor artisti contemporani care au legatura cu digitalul si productia de film, industria de gaming si cea publicitara.

RObotzi, deci exist!
Totul a inceput dintr-o dubla nevoie, de a realiza un intro pentru un tutorial cu tema „Cum sa faci butoane web” si de a face o serie animata pentru a stopa insistentele lui Ramoo care timp de doua luni le-a tot explicat baietilor necesitatea unui astfel de serial pe piata din Romania. In cele din urma, asemenea lui Arhimede, Codin a iesit de la dus rostind un singur cuvant, doar ca nu a fost Evrika, ci „RObotzi”! Pasul doi  a fost denumirea protagonistilor. MO a venit primul, pentru ca de foarte multe ori cei patru se salutau cu apelativul acesta. A urmat F.O.C.A., venind ca un contra-punct, pornit din mai multe parti: de la cum a iesit design-ul sau efectiv (arata ca o foca) si de la versul unui cantec: „Napoca, imi iubesc orasul cum iubeste oceanu’ foca”. Ramoo a realizat apoi acronimul „Fabricat Original cu Aluminiu” si... au inceput animatia. Au pornit cu doua calculatoare, un aparat foto, o camera de filmat si un trepied. Acum au trei camere de filmat, microfoane, lavaliere, trei calculatoare, un chit de lumini, harduri externe etc.

Umorul adevarat este vesnic
Serialul s-a axat pe ideea de „pastile” de doua-trei minute cu continut umoristic, care sa poata fi savurate individual. „Nu e nevoie sa vezi un sezon intreg ca sa intelegi un anumit episod, si asta vine cu o serie de beneficii vis-a-vis de usurinta de receptare”, a declarat Cezar. Cat despre a folosi, precum animatiile americane, personaje celebre din viata de zi cu zi, ideea aceasta a fost din start respinsa, pe motiv ca la noi mondenitatile sunt foarte usor perisabile. „Ce sau cine e astazi la moda maine e o nulitate desavarsita, uitata de toti si atunci orice lucru legat de aceasta isi pierde sensul. Noi vrem ca episoadele sa ramana valabile de-a lungul anilor, indiferent de ce vedete de-o vara apar pe sticla”, a marturisit Ramoo.

Recomandarea Creative Monkeyz
Serialul RObotzi se adreseaza tuturor, dar in primul rand tinerilor inteligenti si deschisi la minte, ce poseda un simt al umorului suficient de bine dezvoltat si care sunt, de asemenea, consumatori de media online. „Nu recomandam aceasta serie celor care se raliaza la trend-uri pentru a fi la moda, nici celor care consuma pseudo-reality show-uri si umor de duzina televizat. Nu pentru ca nu ar putea sa vada, ci pentru ca nu vor intelege ce se intampla”, a spus Ramoo. Fata de fani, exista un mare respect si o mare responsabilitate. Aceasta nu este vazuta ca o povara, ci mai degraba ca o provocare la auto-depasire in cele din urma benefica, nepermitandu-le sa se plafoneze.

Traiesc din asta
Numerosi artisti sustin ca in Romania zilelor noastre este extrem de dificil, daca nu imposibil sa traiesti din banii produsi din arta. Cei patru clujeni cred ca se poate. Rezultatul va fi mereu direct proportional cu efortul depus. Cu cat muncesti mai mult, cu atat castigi mai mult. „Actualmente, toti cei implicati in acest proiect traiesc de pe urma siteului. Pe langa RObotzi, am dezvoltat alte doua proiecte. Avem si Shop-ul al carui inventar de produse am dori sa-l tot crestem. Puse cap la cap, toate genereaza suficient profit cat sa putem spune ca traim din creatie”, a spus Ramoo. Succesul le-a deschis usi la care ar fi ajuns mult mai greu. „Avem acum o serie de prieteni noi, din diverse domenii. Am ajuns sa colaboram cu Adobe Romania, sa castigam premii pentru activitate si sa fim chemati in tot felul de locuri interesante”, a declarat Codin. Cei patru si-au dorit cel mai mult sa ajunga la inima consumatorilor de internet, ceea ce s-a si intamplat. Si daca tot ne referim la succes, evident ca au aparut si ofertele de parteneriate, de plasare de produse in filmele lor. Multe au fost refuzate, pentru ca cei de la Creative Monkeyz nu au vrut sa isi vanda munca cu orice pret. „Am refuzat oferte de la nume mari deoarece insistau aberant sa propuna intregi scenarii pentru episoade. Am refuzat marci care pur si simplu nu se potriveau cu noi si cu publicul nostru. Vom refuza in continuare, indiferent de sume, orice incercare de a face publicitate prost, fara cap”, a declarat Ramoo.

Comert artistic
Pana in prezent, RObotzii au scapat de comercializare. Si asta pentru ca cei care le-au dat viata si-au propus inca de la inceput sa nu scoata personajele din universul lor animat cu scopul de a le posta pe pungi de chipsuri sau peturi cu suc. In momentul in care personajele sunt aduse in viata reala, magia se rupe. Evident, au fost gasite metode de a monetiza animatia. ”Sunt solutii elegante de product-placement, care, aplicate rational, aduc mari beneficii si nu sunt receptate de fani ca fiind intruzive sau inselatoare. Preferam acest gen de comercializare, care nu distruge latura artistica, transformand personajele in billboard-uri animate”, a spus Alex. N-au tras inca linie sa faca un calcul al castigului. Important este ca cei patru ”supravietuiesc bine” de pe urma muncii lor.

Se cauta colaboratori
Printre planurile de viitor ale celor de la Creative Monkeyz se numara o serie de animatie a carei gazda va fi Druidul, realizarea unei platforme interesante care sa stimuleze creativitatea si, mai ales, cooptarea de colaboratori pentru tutoriale si sectiunea de inspiratie. „Vrem sa producem cat mai mult continut educativ, pe langa cel de entertainment. Si, de asemenea, ne dorim aducerea unor noi produse de calitate in Shop”, a marturisit Codin. Si pentru ca orice poveste care se respecta are un epilog, creatorii RObotzilor au transmis fanilor din Iasi sa nu se plafoneze in rutine obositoare, sa sparga tipare si sa provoace normele sociale, prin creativitate si umor. „Si sa ne fie fani! Pentru ca si noi suntem fanii lor!”, a spus Ramoo.

“Are potential urias”
Vasile Serban, directorul comercial al agentiei de publicitate Inside Media, este un fan declarat al seriei animate romanesti. Acesta a urmarit evolutia site-ului si este convins ca se poate trai de pe urma lui, dar nu crede ca in acest moment veniturile tinerilor sunt spectaculoase. „Am vazut ca au cateva reclame si se pot face si donatii din partea celor care urmaresc serialul. Potentialul este foarte mare, depinde de ei cum vor sti sa gestionze afacerea”, a spus Vasile Serban.

Rolul fiecarui este bine definit
Pentru site, rolurile sunt clar delimitate: Codin si Ramoo se ocupa de partile administrative, de scrisul, animatia si sunetul seriei RObotzi. Druidul se ocupa actualmente de Shop, dar si de compozitia coloanei sonore atunci cand animatia o cere. Tot el monteaza emisiunea MiEZ si asista la filmarea emisiunii 3lar. Alex este moderatorul emisiunii 3lar. Tutorialele sunt realizate de Codin, pe partea de imagine, si Druidul, pe partea audio, in timp ce Ramoo se ocupa de rubrica Free Stuff (elemente vizuale gratuite pentru designeri). Rubrica La cafea se afla in prezent in grija lui Ramoo si ocazional Codin. In ceea ce priveste strict serialul RObotzi, Codin si Ramoo se ocupa de scenariu, animatie si sound design, iar Druidul se ingrijeste de compozitia muzicii originale atunci cand este cazul.

Cuvinte cheie: serial, animatie, RObotzi, internet


View the original article here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu