sâmbătă, 27 august 2011

Aproape 80% dintre apelurile inregistrare la serviciul unic de urgenta au fost false

Aproape 80% dintre apelurile inregistrare la serviciul unic de urgenta au fost false. Asta arata statistica pe trimestrul II. Majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele pre pay. Astfel, autoritatilor le este greu sa ii identifice pe cei care ingreuneaza activitatea servicilor de interventie si pun poate in pericol viata celor care chiar au nevoie de ajutor.

Numarul unic pentru apeluri de urgenta trebuie folosit atunci cand este necesara interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul. Cel putin, asa scrie la carte. In practica, majoritatea persoanelor care suna la 112 o fac in gluma, de plictiseala, sau pentru ca nu stiu ca nu reprezinta o urgenta faptul ca si-au pierdut cheile.

Astfel de discutii sunt la ordinea zilei in dispeceratul serviciului de telecomunicatii speciale din Iasi. O confirma si statisticile.

Cei care fac glume proaste sau dau alarme false risca amenzi usturatoare. Numai ca, rareori se ajunge la sanctiuni. Cei care suna abuziv la 112 o fac de pe cartele pre pay, astfel ca identificarea lor devine imposibila.

Exista insa un proiect legislativ initiat de deputatul iesean Petru Movila, care, daca va intra in vigoare, va obliga operatorii de telefonie mobila  sa solicite si sa colecteze datele personale ale utilizatorilor serviciilor de tip PrePay.

Cuvinte cheie: 112, iasi, apeluri false


View the original article here

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu