marți, 4 iunie 2013

Renault si Dacia vor sa extinda vanzarile online de masini in toata Europa, pana in 2014

Renault si Dacia intentioneaza sa isi extinda agresiv vanzarile online de masini, astfel incat, pana la sfarsitul lui 2014 aceastea sa poata fi realizate pe toate pietele europene, potrivit celor doi producatori auto, relateaza Automotive News Europe.

Cele doua branduri vor ca, prin extinderea activitatii portalurilor Dacia Store si Renault Retail Group, sa profite de o tendinta de dezvoltare rapida a acestui tip de retail al vehiculelor.

Analisti ai companiei de consultanta Frost & Sullivan anticipeaza ca producatorii auto vor folosi tot mai mult Internetul pentru promovarea si comercializarea vehiculelor.

La nivel mondial, circa 4%, respectiv 4,5 milioane de masini, ar putea fi vandute doar online pana in 2020, in crestere de la circa 5.000 de unitati in 2011, estimeaza Frost & Sullivan.

Cumparatorii de masini din Olanda pot calcula preturile si cumpara online toate modelele Dacia, prin intermediul Dacia Store. In Italia si Marea Britanie, clientii pot calcula pretul si pot plati avansuri pentru Dacii.

Serviciul online al Renault Retail Group permite configurarea automobilului dorit, calcularea pretului si plata avansului, pentru modelele Renault si Dacia.

Alti producatori auto care ofera vanzarea online a automobilelor sunt Ford, in Marea Britanie, precum si brandurile de nisa Tesla si Fisker.

Chiar daca Renault dezvolta serviciul de vanzari online, grupul considera ca clientii trebuie sa continue sa cumpere prin reteaua de dealeri.

"Oferta de masini online ramane conforma cu strategia distributiei traditionale. Reteaua de dealeri ramane in ecuatie. Este un tip de strategie de marketing folosit pentru a atrage un procentaj tot mai mare de clienti care vor sa cumpere masini online", a declarat Patrick Hoffstetter, seful diviziei digitale a Renault.

Frost & Sullivan considera ca dealerii care nu reusesc sa inoveze ar putea avea aceeasi soarta cu unele lanturi mari de librarii sau magazine de electronice. Retaileri mari din domeniul publicisticii si divertismentului obtin peste 50% din venituri prin vanzari online, iar acest fapt a dus la inchidea unui numar mare de magazine mari.

In pofida acestui risc, este improbabil ca producatorii auto sa adopte un model in totalitate online pentru distributia de masini in Europa sau oriunde in lume, in viitorul apropiat, considera Andreas Gissler, analist la grupul Arthur D. Little.

Thomas Chanel, manager de marketing la divizia de retail a Renault, a confirmat ca grupul nu intentioneaza sa adopte un plan de distributie fara dealeri, intrucat showroom-urile au servit intotdeauna ca instrument de marketing si de oferire a serviciilor post-vanzare.


Articolul original

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu