miercuri, 29 mai 2013

Noul break Dacia, un model cu potenţial bun la export

La standul Dacia  de la Salonul auto Geneva 2013, cel mai important model prezentat a fost noul break Logan.  Un model sarmant, care renunta la masivitatea predecesorului sau (din moment ce în gama Dacia exista acum Lodgy) si devine mai dinamic, mai potrivit sa concureze break-urile germane din gama compacta. E un model care se va bucura de mult interes pe pietele vest-europene, unde breakurile sunt foarte apreciate pentru functionalitatea lor.

Pe lânga designului actualizat, Logan MCV vine mai bine echipat si ofera un plus de confort si de si-guranta. Printre dotarile disponibile în serie, înca de la primul nivel de echipare, se numara sistemul de control al stabilitatii ESP, directia asistata, airbag-urile laterale (pentru toate pietele unde se comercializeaza motoare Euro5) si bancheta spate rabatabila 1/3-2/3 (în toate tarile de comercializare).


Asa cum era de asteptat, MCV-ul are în lista de optionale echipamentele disponibile deja pe Logan sedan: sistem multimedia MEDIA NAV, limitator/regulator de viteza, asistenta la parcarea cu spatele si functia Eco mode. Noul Logan MCV va putea fi comandat începând din trimestrul II 2013.
La capitolul motorizari, noul MCV este disponibil cu doua motoare pe benzina: motorul 1.2 16v 75 si noul motor turbo pe benzina cu trei cilindri TCe 90. Propulsorul turbo cântareste cu 15 kg mai putin decât un motor de pu-tere echivalenta si  asigura reprize si acceleratii suple si energice. În plus, noul motor îmbina placerea de a conduce cu un consum scazut de combustibil (5 l/ 100 km) si un nivel al emisiilor de CO2. Oferta de motorizari Diesel este concentrata pe propulsorul 1.5 dCi, disponibil în doua variante de putere 66 kW (90 CP) sau 55 kW (75 CP) în cazul normei Euro5. Recunoscut pentru fiabilitatea sa, motorul 1.5 dCi, este si foarte economic: consumul se situeaza printre cele mai scazute din segmentul sau (3,8 l/100km).

A existat si o mica dezamagire la standul Dacia de la Geneva - aproape toti specialistii dadeau ca sigura prezentarea în premiera a unui Duster redesenat, cel putin la nivelul farurilor, grila radiator, eventual lumini spate. N-a fost asa - Dacia a amânat pentru o alta ocazie lansarea faceliftului, iar ca supararea sa nu fie prea mare din partea celor prezenti, a adus un Duster cu doua becuri deasupra si cu niste stickere pe portiere. Iata ce zice comunicatul oficial: „Aceasta Serie Limitata adopta un look robust si original. Echipat cu o rampa de proiectoare, cu un sistem de navigatie Garmin si cu covorase de cauciuc, Duster Aventure îi va atrage pe soferii dornici de escapade în natura.“ E un pic cam penibil atunci când un producator auto prezinta între primele trei atractii ale modelului sau „co-vorasele de cauciuc“, nu?
Asteptam însa, cu interes, viitorul Duster facelift, cu o alta ocazie, cât mai curând. (Lucian Amarii)


Articolul original

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu